Populær kampagne nomineret til fornem pris
27-10-2009
”Tænk før du råber!” er populær blandt borgerne og samtidig nomineret til prestigefyldt pris.
Fede møgsvin, skide sagsbehandler, møgsygeplejerske eller fucking parkeringsvagt. Hver dag bliver offentligt ansatte udsat for psykisk eller fysisk vold, bare fordi de passer deres job.
Det har kampagnen "Tænk før du råber!" sat fokus på, og den indsats er nu blevet nomineret til en fornem pris for bedste ikke-kommercielle offentlige kampagne.
Det er IAA Chapter Danmark, International Advertising Association, der uddeler prisen, som bliver afsløret fredag 13. november i København.
Overvældende interesse for kampagnen
Opmærksomheden omkring ”Tænk før du råber!” har både været overvældende og positiv:
- I løbet af tre uger besøgte over 1.4 millioner hjemmesiden. Det er i gennemsnit næsten 70.000 om dagen.
- 9 ud af 10 borgere i Region Midtjylland svarer i en måling fra Analyse Danmark, at det er godt, der bliver sat fokus på problemet, og at de forstår budskabet.
- Mere end halvdelen fortæller, at kampagnen har fået dem til at tænke over, hvordan vi behandler hinanden.
- Budskabet er endda nået ud i den store verden - amerikanske universitetsstuderende debatterer kampagnen.
Fakta
- Mere end 1.4 millioner har besøgt hjemmesiden.
- Facebook-gruppen "Tænk før du råber!" har fået mere end 500 medlemmer.
- 88 % synes, det er godt, der er fokus på, at vi ikke altid taler lige pænt til hinanden.
- 86 % mener, at kampagnens budskab er forståeligt.
- 55 % siger, at kampagnen har fået dem til at tænke over, hvordan vi behandler hinanden.
- Det er Region Midtjylland, Århus Kommune og Midttrafik, der står bag kampagnen.
- Læs mere på www.taenkfoerduraaber.dk og www.iaa.dk
Flere oplysninger og statistik
- Kommunikationskonsulent Kasper Kolind, Region Midtjylland, tlf. 8728 5811
- HR-konsulent Lene Stevn, Århus Kommune, tlf. 8940 2307
- Kommmunikationskoordinator Rikke M. Østergaard,Midttrafik, tlf 8740 8275