Det skal være lettere og hurtigere for patienter og pårørende at finde rundt på Regionshospitalet Randers. Derfor afprøver hospitalet nu en ny interaktiv informationsstander i forhallen. Det er første gang, at et dansk hospital sætter en informationsstander op, hvor patienter og pårørende får mulighed for at betjene sig selv elektronisk.
Bedre service
- Vi ønsker at yde en bedre service til vores borgere. Fra onsdag den 19. februar tester vi, om interaktive informationsstandere kan gøre det nemmere for borgerne at orientere sig på hospitalet. Om tre måneder vil vi evaluere projektet, og hvis erfaringerne er positive, planlægger vi at sætte informationsstandere op ved andre indgange, så borgerne ikke skal gå unødigt langt, fortæller daglig leder af Informationen Charlotte L. Villadsen.
Skærmdialog
Den største forskel ved at benytte de nye informationsstandere i stedet for den nuværende informationsskranke er, at patienter og pårørende taler med personalet via en skærm i stedet for gennem en glasrude.
Ifølge Charlotte L. Villadsen vil frivillige Røde Kors-medarbejdere stå klar til at hjælpe borgerne med at betjene sig selv. Ligeledes vil den nuværende informationsskranke være åben i hele testperioden.
Yderligere information
Charlotte L. Villadsen, daglig leder , Informationen, Regionshospitalet Randers, 7842 0999 / 2119 3728.