Samarbejde med leverandører
Find informationer, der er relevant for dig, som ønsker at blive leverandør eller som allerede er leverandør.
Vi vægter et godt samarbejde højt
Indkøb & Medicoteknik er Region Midtjyllands primære aktør, når det kommer til samarbejdet med leverandører af varer, tjenesteydelser og medicoteknisk udstyr.
Vi vægter et godt samarbejde højt, og det er helt nødvendigt for at nå vores målsætning om rette vare, til rette tid, til rette pris. Det er igennem dialogen med industrien, at vi kan sikre, at de produkter (varer, tjenesteydelser og udstyr), der stilles til rådighed i regionen, bedst muligt opfylder vores målsætninger om effektivitet, bæredygtighed, forsyningssikkerhed og høj kvalitet. Som en del af vores samarbejde med leverandørerne finder vi ofte de innovative løsninger på organisationens behov i samarbejde med markedet.
Det er også gennem dialog og samarbejde med leverandørerne bl.a. om overholdelse af de indgåede kontrakter, at vi opnår den bedst logistik i forbindelse med leverancerne af produkterne.
Region Midtjylland har ca. 750 forskellige leverandører af varer, tjenesteydelser og medicoteknisk udstyr. Omfanget af samarbejdet varierer betydeligt, men det er i alle tilfælde vores mål at være en troværdig og professionel samarbejdspartner.
Bliv leverandør af varer til Region Midtjylland
Ønsker din virksomhed en aftale med Region Midtjylland på varer, er der følgende muligheder:
- Er der tale om en vare, der i forvejen anvendes i Region Midtjylland, men hvor der ikke er indgået en indkøbsaftale, kan leverandøren kontakte Indkøb & Medicoteknik: im.udbud@stab.rm.dk.
- Er der tale om en vare, som en afdeling/hospital gerne vil begynde at benytte, så skal afdelingen/hospitalet bede hospitalets indkøbsfunktion om at få en indkøbsaftale.
- Er der tale om en vare, som endnu ikke anvendes eller ikke er kendt i regionen – herunder nyudviklede varer - skal leverandøren udfylde en ansøgning om vareaftale med Region Midtjylland og sende den til im.udbud@stab.rm.dk. Indkøb & Medicoteknik vil forholde sig til, om varen er i konflikt med en eksisterende aftale for en tilsvarende vare, om der er tale om en vare, der anvendes i regionen, og om varen vil have en vis volumen, der berettiger en aftale. Forvent en sagsbehandlingstid på op til en måned.
Drift af medicoteknisk udstyr
Det er Indkøb & Medicoteknik, der har ansvaret for det medicotekniske udstyr i Region Midtjylland lige fra anskaffelse til drift og i sidste ende kassering/udskiftning af udstyr.
Opgaverne kræver et tæt samarbejde med vores leverandører, fx:
- ved indkøb af udstyr, hvor vi i udbudsfasen indgår i dialog med leverandører om besigtigelse og afprøvning af udstyret,
- ved installering og implementering af udstyr, som også altid foregår i samarbejde med leverandøren,
- ved den daglige drift, hvor leverandøren er en medspiller, da service af udstyret i mange tilfælde udføres af eller i tæt samarbejde med leverandøren.
Udvikling af medicoteknisk udstyr
Vi vil altid gerne i dialog med leverandører om nye ideer og tiltag. Det kan blandt andet være i forhold til bæredygtigstiltag, AI-løsninger (kunstig intelligens) mv.
Ønsker din virksomhed at præsentere et nyt medicoteknik produkt for Region Midtjylland, kan du kontakte en af vores medicotekniske områdeledere.
Regionslager Midt - Det fælles regionslager
Region Midtjylland har et fælles lager, Regionslager Midt, som leverandører leverer varer til. Regionslager Midt distribuerer varerne til alle hospitaler, sociale tilbud, praktiserende læger, regionshuse mv. i regionen. Varerne fra leverandørerne sampakkes til den enkelte bruger, som fx et depotrum på et hospitalsafsnit. Regionslager Midt drives af en privat logistikpartner, Rhenus Warehousing Solutions Denmark A/S.