Udvalget beskæftiger sig med bæredygtig drift og udvikling af hospitaler og institutioner med fokus på bygninger, udstyr og anvendelse af teknologi.
Dagsordener og referater
Dagsordener er tilgængelige fire hverdage før mødet. Referater lægges op 1-2 dage efter mødet.
Abonnér
Du kan på siden med dagsordener og referater vælge abonnér i højre hjørne, hvis du ønsker en mail, når de er tilgængelige.
Mødeplan
Mødeplan 2024
Onsdag den 10. januar kl. 13.30
Onsdag den 7. februar kl. 13.30
Mandag den 4. marts kl. 13.30
Onsdag den 10. april kl. 13.30
Onsdag den 15. maj kl. 13.30
Mandag den 10. juni kl. 13.30
Onsdag den 7. august kl. 13.30
Onsdag den 11. september kl. 13.30
Onsdag den 9. oktober kl. 13.30
Onsdag den 6. november kl. 13.30
Onsdag den 4. december kl. 13.30
Mødeplan 2025
Onsdag den 8. januar kl. 13.30
Torsdag den 6. februar kl. 8.00 (heldagsmøde)
Onsdag den 5. marts kl. 13.30
Onsdag den 2. april kl. 13.30
Onsdag den 7. maj kl. 13.30
Onsdag den 4. juni kl. 13.30
Torsdag den 7. august kl. 8.00 (heldagsmøde)
Onsdag den 10. september kl. 13.30
Onsdag den 8. oktober kl. 13.30
Onsdag den 5. november kl. 13.30
Mandag den 24. november kl. 13.30
Onsdag den 10. december kl. 13.30
Regionsrådet har nedsat fem stående udvalg. Disse udvalg vedtager en forretningsorden for deres virksomhed og udpeger formænd og næstformænd. De stående udvalg indstiller til forretningsudvalget i sager, der vedrører deres område.
De stående udvalg har bl.a. til opgave løbende at følge op på, om fastsatte mål i planer, politikker mv. realiseres indenfor udvalgets områder, at inddrage og sørge for dialog med relevante interessenter i udvalgsbehandlinger, herunder fx borgere, patienter eller eksperter, at repræsentere regionen i forbindelse med dialog med eksterne parter, herunder offentlige myndigheder, at besvare henvendelser fra borgere, at gennemføre høringer, at følge op på anbefalinger fra midlertidige udvalg, som har beskæftiget sig med udvalgets sagsområder, at bidrage til arbejdet med regionens forbedringsdagsorden, at kommunikere om udvalgets arbejde og beslutninger.
- Hospitalsudvalget
Udvalget har 11 medlemmer og beskæftiger sig med sundhedsområdet, herunder hospitalsområdet og det præhospitale område.
- Psykiatri- og socialudvalget
Udvalget har 9 medlemmer og beskæftiger sig med den regionale psykiatri og det regionale socialområde.
- Udvalg for bæredygtighed, teknologi og anlæg
Udvalget har 9 medlemmer og beskæftiger sig med vilkårene for bæredygtig drift og udvikling af hospitaler og institutioner gennem fokus på regionens bygninger, udstyr og anvendelse af teknologi.
- Udvalg for nære sundhedstilbud
Udvalget har 9 medlemmer og beskæftiger sig med det tværsektorielle sundhedssamarbejde, herunder sundhedsaftalen med kommunerne og praksisområdet.
- Udvalg for regional udvikling
Udvalget har 9 medlemmer og beskæftiger sig med regional udvikling, herunder regional udviklingsstrategi, kultur, klima og bæredygtighed, infrastruktur, uddannelse, regional kollektiv trafik og internationalt samarbejde samt med regionens opgaver på miljø-, jordforurenings- og råstofområdet.
Læs Forretningsorden for stående udvalg 2022-2025.